Educat 2.0
Promovem l’ús dels instruments digitals en els processos d’ensenyament i aprenentatge amb la incorporació d’ordinadors portàtils propis de cada alumne.
TREBALL DE SÍNTESI
El treball per projectes és una metodologia que es basa en oferir mitjans que puguin ajudar als joves a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts i d’aquesta manera també a aprendre a ser crítics. Aquests projectes tenen aplicació en el món real més enllà de l’aula i busquen crear una educació interdisciplinària amb un significat proper a l’infant.
Vivim l’aprenentatge com una oportunitat d’adquirir competències per ser ciutadans actius, amb eines de treball en equip fent activitats dirigides per aprendre a gestionar l’organització del grup, amb unes normes molt clares. Potenciant l’aprenentatge entre iguals.
PROJECTE DE RECERCA
En el quart curs tot l’alumnat elabora un Projecte de Recerca en equip. Aquest projecte ha d’estar constituït per un conjunt d’activitats de descoberta i recerca realitzades per l’alumnat entorn d’un tema escollit i acotat, en part, per l’alumnat mateix i sota l’orientació del professor.
ROBÒTICA
Continuem treballant el llenguatge de la programació a partir de robòtica. La tecnologia es viu com a una eina d’aprenentatge transversal (pissarres digitals interactives i ordinadors)
GRUPS REDUÏTS I DESDOBLAMENTS
Potenciem el treball en grup reduït i els desdoblaments, per tal que l’atenció a l’alumnat pugui personalitzar-se i l’acompanyament del docent sigui de qualitat.
MULTILINGÜISME
Entenem l’aprenentatge de l’anglès com una vivència interdisciplinària per això, a part de les hores reglades i també les matèries curriculars de Technologies 1r i 2n d’ESO i Physical Education (EF) 3r i 4t d’ESO en aquesta llengua, així com les matèries optatives de Traditional & adapted games 1r d’ESO i Creative English i les complementàries de taller d’anglès a 3r i 4t d’ESO.
També comptem amb l’auxiliar nadiu de conversa en grups reduïts, així com estades a països de parla anglesa.
PLA DE CONVIVÈNCIA
Es porten a terme accions que van adreçades a la millora del clima a l’aula, al centre o a l’entorn.
MEDIACIÓ
La mediació ens permet desenvolupar un ambient escolar més relaxat i productiu, fomentant la capacitat de diàleg i la millora de les habilitats comunicatives -sobretot l’escolta activa-, prevenint la violència i introduint l’educació per a la pau.
TREVA
Ús del Programa TREVA (Tècniques de Relaxació Vivencial Aplicades a l’Aula) per aconseguir la millora del rendiment acadèmic mitjançant el desenvolupament de l’atenció, la memòria i el clima de l’aula, disminuint l’estrès i el malestar i millorant la intel·ligència emocional.