c/ Mur 36-40

08760 Martorell

c/ Mur 36-40

08760 Martorell

Diagnosi

DIAGNOSI

El procés d’elaboració de l’Estratègia digital de centre comença amb una fase de diagnosi, amb la qual volem saber quins són els punts forts del centre en matèria digital i també quins són els punts febles o millorables. Per aconseguir això disposem d’unes eines que ens permetran esbrinar-los.

Eines utilitzades en la diagnosi

Les eines utilitzades per fer la diagnosi del centre han estat l’eina Selfie, que es va passar durant el mes de febrer de 2023 a alumnat, professorat i equip directiu. La participació va ser del 100% de l’equip directiu, el 91% del professorat i el 91% de l’alumnat (centre amb EI, primària, Secundària i Batxillerat).

Aspectes destacats de la diagnosi

Un cop analitzades les eines de diagnosi utilitzades, arribem a les següents conclusions:

Els àmbits millorables són els àmbits de la manca d’un espai/moment de reunió per tractar de temes digitals o tenir debat intern i autoconeixement sobre la utilització d’eines digitals, l’àmbit de la coavaluació, autoavaluació i pràctiques d’avaluació amb eines digitals. Hi ha també aspectes de la col·laboració amb altres institucions, la necessitat de tenir una biblioteca/ repositori de recursos digitals, també de la seguretat  i del DPC (necessitats de formació), que simplement amb la FIC milloraran.   

ANÀLISI DE LA SITUACIÓ DEL CENTRE

Aquestes són les puntuacions mitjanes obtingudes per les diferents àrees sobre les quals es preguntava a l’enquesta:

Punts forts i punts febles detectats en la diagnosi

Els punts forts del centre són la part tècnica de l’accés a internet i la comunicació amb la comunitat educativa, l’assistència tècnica, l’existència de maquinari que el professorat pot utilitzar i el tractament de la protecció de dades. També està ben valorada la part d’utilització de recursos per part del professorat.

Els punts febles són el tractament de l’aprenentatge híbrid, la manca de tecnologies assistencials, la coavaluació i autoavaluació amb eines digitals, el poc coneixement que té el claustre sobre l’estratègia digital de centre o el poc temps de què disposa el professorat per preparar l’ensenyament amb eines digitals.

Alguns d’aquests punts febles milloraran només amb la formació interna de centre que farà durant el curs 23-24. Amb aquesta FIC, gran part  del professorat obtindrà l’acreditació A1 de competència digital docent i algunes persones del claustre acreditaran nivells de competència digital docent de nivell superior, com A2, B1, B2 o fins i tot el C1.  

El centre obté resultats clarament millorables en algunes àrees, però molts d’aquests resultats milloraran clarament després de fer la FIC. El marge de millora és gran i el repte per a claustre i formadora és també molt gran i il·lusionant.