c/ Mur 36-40

08760 Martorell

c/ Mur 36-40

08760 Martorell

DARRERES NOTÍCIES

Setmana STEAM. LA LLUM I ELS COLORS | Infantil

LA LLUM I ELS COLORS

Aquesta setmana hem fet el projecte STEAM sobre la llum i els colors. Hem fet totes aquestes activitats:

  • Creació d’un arc de Sant Martí: a partir d’un mirall, una llanterna i aigua.
  • Llanternes i paper de xarol: hem jugat amb les nostres llanternes i els papers de diferents colors.
  • Explicació dels contes Juguem!, Un llibre, i Els colors.
  • Llet i colorant: hem pogut veure la barreja dels colors amb la llet i els colorants.
  • Miralls i figures: on hem pogut posar objectes sobre un mirall que després veiem reflectits en altres.
  • Llum negra i retoladors fluorescents: hem dibuixat amb retoladors fluorescents que brillaven amb la llum negra.
  • Construcció d’un calidoscopi: hem construït el nostre propi calidoscopi amb tubs, miralls i boletes de colors.
  • Projector i objectes: hem pogut veure les ombres a la paret dels objectes que posàvem a sobre el projector.
  • Preparació de la pols Holi: amb “maicena”, aigua i pintura.
  • Disc de Newton: hem pintat un disc amb sis colors i hem pogut observar que amb moviment apareixia el color blanc.
  • Festa Holi: hem pogut gaudir d’una festa Holi amb la pols que prèviament havíem fet.

Ha sigut una setmana diferent i molt divertida, on hem pogut aprendre moltes coses noves!!

 

Mireu què han dit els nens i nenes de cada experiment i vivència:

 

Arc de Sant Martí

P3-A: “Vam veure tots els colors de l’arc de Sant Martí a la pissarra! El rosa, el lila, el blau, el taronja, el verd i el groc.”

P3-B: “Vam fer un arcoíris de Sant Martí.” “Amb un disc i llum, tot tancat.” “Estava al “techo”, a la pissarra i a la cara.”

 

Llanternes i papers de xarol

P3-A: “Vam fer una festa de colors a la foscor”. “Ens va agradar molt veure tots els colors”.

P3-B: “La llum era de molts colors.” “Veiem el terra de colorins”. “Vam mirar contes amb les llums”.

 

Contes

P4-A: “Són contes de colors que havíem d’apretar la rodona i també barrejar.” “Ens han agradat perquè canvien de colors.” “Donem voltes al conte i canvien els colors”

P4-B: hi havia un punt i tocàvem i passaven coses rares; i havia una muntanya vermella. Havíem de girar el conte i passaven coses amb els punts. I en un moment es va posar negre i sacsejàvem el llibre.

 

Barrejar colorant, llet i sabó

P4-A: “Posem llet i colorant, tirem sabó i els colors es barregen.” “Molt xulo.” “ M’ha agradat perquè quan s’han barrejat els colors m’he tranquil.litzat.” “Si posem sabó els colors es separen.

P4-B: amb la llet hem fet dibuixos i colorins i li hem posat sabó i es barrejava tot.

 

Miralls

P4-A: “Vam posar estrelles i formes a sobre del mirall i les veiem per tot arreu.” Ens veiem al mirall i m’agrada molt, vam riure “ “Es veien moltes coloraines”

P4-B: hi havia tres miralls i sortien molts i d’un triangle sortia un quadrat. Sortien figures i posaven cercles i semblava un semàfor.

 

Llum negra

P4-A: “Hem pintat amb retoladors brillants amb la classe fosca, hi havia una llum negre i veiem el dibuix com brillava.” “Hem fet màgia” “Podíem pintar sense llum i es veia”

P4-B: amb la llum lila vam pintar i tot brillava, les sabates, bates i retoladors. I els dibuixos brillaven a la foscor.

 

Calidoscopi

P5-A: En un tub gran vam posar-hi gomets, un mirall que es veia com 3 vegades a dintre i uns trossets de plàstics de colors que quan dones voltes i mires pel forat es veuen floretes de colors.

P5-B: Els vam decorar amb gomets i a dins les boletes feien formes molt boniques.

 

Projector

P5-A: és una màquina molt vella del cole. Posàvem coses a sobre: animals, paperets, papers de colors, números… i es veia les seves ombres a la pissarra blanca.

P5-B: Posàvem animals i altres coses a sobre del projector i semblava una pel·lícula.

 

Pols Holi

P5-A: vam utilitzar un bol gran, on vam posar maicena i pintura barrejada amb aigua, costava molt de barrejar! Ho vam posar en unes safates perquè s’assequés i després ho vam triturar amb una batedora.

P5-B: Ho vam preparar amb pintura i semblava que féssim un pastís amb la farina.

 

Disc Newton

P5-A: L’hem pintat amb ceres de colors, punxat i enganxat a un disc petit. Al donar-li voltes es veien tots els colors molt ràpids.

P5-B: Ens ha agradat perquè fa moltes voltes i es veuen els colors.

Comments are closed.