• 93 775 01 10
  • DLL - DV 8h-18h
  • Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Canvi metodològic

Creiem que preparar als nostres alumnes pel futur consisteix en treballar amb ells l’autonomia personal, la capacitat d’organització i planificació dels aprenentatges, la capacitat de reflexió sobre l’entorn i la implicació en les activitats que es desenvolupen a l’aula, és per això que fem d’aquest objectius una de les bases de la nostra acció educativa. Amb aquest mateix objectiu, hem apostat per la metodologia de treball per racons a parvulari i  el treball per competències a primària i a l'ESO.
 

Atenció a la diversitat

Som conscients de la gran diversitat d’alumnes que conformen les nostres aules i considerem aquest fet una gran riquesa pel centre. Volem ser sensibles a cadascuna de les realitats, respondre a les necessitats dels alumnes que ens trobem a les aules i de les famílies que formen part de la nostra comunitat educativa. És per això que aboquem una gran part dels nostres recursos humans i materials a treballar amb grups reduïts per poder donar resposta a les necessitats de tots els nostres alumnes, facilitant els recursos tant a aquells que necessiten un cop de mà per accedir als aprenentatges, com a aquells que només els cal un acompanyament per a desenvolupar al màxim el seu potencial.

 
Noves tecnologies

Amb la voluntat d’adaptar-nos a la societat del segle XXI ens plantegem com a escola, treballar la incorporació de les tecnologies de la informació i la comunicació dins de les aules com a una eina més a l’hora d’accedir als aprenentatges, al coneixement i a la comunicació, entre nosaltres i amb l’entorn. Des de fa dos cursos, a Educació Infantil i Cicle Inicial de Primària, els Ipads també entren a l’aula.

I finalment, el treball de robòtica a infantil i primària i, a partir d'aquest curs, també a 1r d'ESO.
 

Llengües estrangeres

Vetllem per una incorporació progressiva de la llengua estrangera potenciant-ne la pràctica des dels 3 anys, amb tres hores setmanals d'anglès a infantil, amb la plàstica en anglès a partir de 4t de primària, introduïnt la segona llengua estrangera a primer d’ESO, una assignatura complementària d’anglès a 3r i 4t d’ESO i promovent, cada curs,  diferents intercanvis amb l’estranger. També s'imparteix la matèria de Tecnologia en anglès, a 1r i 2n d'ESO, així com algunes matèries optatives.

Des de fa tres anys,  l'escola s'ha adscrit al Programa d’Auxiliars de Conversa. Aquest programa ens permetrà gaudir de dos parlanst natius de la llengua anglesa, un a primària i un altre a secundària (25 hores a la setmana durant tot el curs) fent tasques d’assistència i suport a les activitats d’ensenyament-aprenentatge de

l’anglès i augmentant el contacte dels nostres alumnes amb aquesta llengua.


 
Convivència al centre

Apostem pel treball de la convivència. Per una part incorporem a la nostra tasca docent un treball explícit a nivell de coneixement i seguiment de les normes alhora que fem als alumnes més responsables de les seves accions fent-los coneixeidors de les conseqüencies dels seus actes. Paral.lelament iniciem a les aules metodologies de treball en grup que ens permeten treballar la cohesió grupal, el sentiment de pertinença i desenvolupem habilitats socials que ens permeten assolir un bon clima de treball i convivència tant a les aules com a la resta del centre educatiu.

 

Caràcter propi dels nostres centres

Tenim la satisfacció de posar a les vostres mans el Caràcter Propi dels Centres Educatius de la Fundació Educativa La Mercè.  En ell es presenta la identitat i els valors que defineixen la nostra proposta educativa i amb ell compartim el nostre desig de contribuir a la construcció d'una societat millor.

Tota la Comunitat Educativa està convidada a involucar-se i a participar activament en el desenvolupament quotidià de l'acció educativa

 

Accedeixi al document fent clic AQUÍ

Som una escola oberta i de qualitat

  • El nostre centre està obert a totes les famílies que vulguin exercir el seu dret de lliure elecció d’escola.
  • El nostre centre garanteix una educació de qualitat, a partir del que expressa el nostre caràcter propi.
  • L’educació que oferim promou el desenvolupament integral de l’alumnat, d’acord amb una concepció cristiana de la persona, de la vida i del món.
  • Les famílies tenen el dret de conèixer el caràcter propi de l’escola i, segons la llei, es comprometen a respectar-lo quan sol•liciten plaça per al seu fill/a al nostre centre.

 

Som una escola a la mida de l'ésser humà

  • Estem compromessos amb la persona, l'alumne és el més important.
  • Promovem el desenvolupament integral de l'alumnat, d'acord amb una concepció cristiana de la persona, de la vida i del món.
  • Despertem la capacitat crítica i creativa.
  • Construïm el currículum adequat per a qualsevol sortida acadèmica posterior.
  • Eduquem en la responsabilitat, la justícia, la tolerància i la solidaritat.
  • Som una escola cristiana mercedària.

 

Som una escola propera i integradora

  • Fem especial atenció a la diversitat.
  • Estem oberts al barri, al poble, a totes les persones o famílies que s'hi vulguin apropar cercant una plaça escolar per als vostres fills o filles: les escoles cristianes som un gran col•lectiu de 400 centres amb més de 260.000 alumnes arreu del país.
  • Oferim la nostra acció educativa amb total respecte a la diversitat cultural i a les creences personals dels alumnes i de les seves famílies.
  • Tractem personalitzadament dins d'un ambient familiar.
  • A la nostra escola podeu fer tots els tràmits de sol•licitud de plaça: estem a la vostra disposició per a qualsevol informació o per concertar una entrevista amb la direcció, si ho desitgeu.

 

Som una escola sense afany de lucre

  • Estem acollits al règim de concerts educatius de la Generalitat de Catalunya.
  • Volem ser assequibles a tothom i evitar qualsevol discriminació per motius econòmics. El nostre finançament amb fons públics inclou els ensenyaments del currículum establert (concert) en totes les etapes possibles.
  • Per a les matèries complementàries, les altres activitats i serveis que oferim es fa imprescindible la col•laboració de les famílies dels alumnes.

El col·legi La Mercè és una escola religiosa privada concertada que pertany a la Fundació Educativa La Mercè.

alt

El seu origen es remunta a l’any 1861, any en que Lutgarda Mas i Mateu, la seva fundadora, posa en marxa una proposta educativa destinada a redimir la dona, captiva de la ignorància, com a forma d’alliberament i com a resposta a la necessitat d’aquell moment històric.

Des d’aquell moment, l’escola ha anat passant pels diferents contextos històrics que li ha tocat viure, adaptant-se en cada moment a les necessitats de l’entorn i establint així una història de canvi, adaptació i flexibilització (estratègies de subsistència durant la guerra, incorporació de diferents classes segons el poder adqusitiu durant la post guerra, incorporació de la coeducació a finals del 70, incorporació de la llengua catalana ...) que l’ha portat a ser una escola amb una forta tradició històrica i un gran arrelament al poble.

L’any 1994, coincidint amb l’entrada en vigor de la LOGSE i amb l’espectacular increment de població de Martorell, s’inauguren les instal·lacions d’ampliació amb l’adquisició dels dos immobles de la part de llevant i ampliació de les zones d’esbarjo. Aquest fet permet l’escola de duplicar línia des de P3 fins a 4t d’ESO i ofertar estudis de batxillerat, amb la novetat aquest curs 2013-2014, de la obertura d'una tercera línia a 1r d'ESO que tindrà continuïtat en cursos posteriors.

Actualment s’imparteixen quatre etapes educatives: 

      • 2n cicle d’Educació infantil
      • Educació primària
      • ESO
      • Batxillerat: Modalitat d’Humanitats i Ciències socials i Modalitat de Ciències i Tecnologia
    • Des del dia 1 d'agost de 2013, el Col·legi La Mercè forma part de la Fundació Educativa La Mercè (FEM).

  

Durant l’any 2011, l’escola va celebrar el seu 150è aniversari.